úvodem

Po letech pročítání diskuzí a blogů, založil jsem si blog vlastní. Snad moje skromné zápisky budou inspirací i pro ostatní.

pátek 26. dubna 2013

zateplení podlahy

Hned po koupi domu v lednu 2013 jsem začal s průzkumem domu. Potřebovali jsme se do 6ti týdnů přestěhovat a tedy zprovoznit alespoň 2 místnosti, ve kterých by se dalo bydlet. Původní plán byl přízemí jen vymalovat, po přestěhování renovovat 1.patro, pak se přestěhovat o patro výš a renovovat přízemí. Přeci jen 6 týdnů není moc dlouhá doba, pokud má člověk chodit do práce a zároveň něco dělat na domě. V přízemí byla dřevěná podlaha. Předpokládal jsem tedy skladbu prkna - trámkový rošt - škvárový zásyp - rostlá zem. Plánoval jsem vše vykopat, udělat odvětrání, beton, hydroizolaci, polystyren, beton, fin.podlaha. Při průzkumu jsem ovšem zjistil, že skladba je prkna 23mm - trámkový rošt 10x10 - beton - hydroizolace (igelit). Prkenná podlaha jevila známky používání, ale byla zdravá. Tedy bylo rozhodnuto. Ještě před nastěhováním podlahu zateplím a víc se do toho vrtat nebudu.
Tedy jsem podlahu rozebral, položil jsem hydroizolaci (jen doplňkově A330), kterou jsem napojil na původní igelit pod zdmi asfaltovým lepidlem. Poté jsem položil zpět trámky, přičemž jsem většinu vyměnil, protože ne všechny byly tak zdravé, jak jsem si myslel a hlavně s křivým trámem se mi nedařilo vyrobit rovnou podlahu. To jsem ještě netušil, že ani ty nové z pily nebudou rovné. Mezi trámy přišlo 10 - 12 cm EPS100 (co se vešlo), trámky leží na dřevěných špalících, prostor pod nimi je vyplněn EPS, zbylé spáry jsem vypěnil montážní pěnou. Na závěr jsem přišrouboval zpět původní prkna. Některá bylo přeci jen třeba vyměnit. V kuchyni pod dřezem prostě nevydržely. Šrouboval jsem vruty 4x80 s torxem. Vřele doporučuji. Padlo tam asi 700 šroubů. V podlaze je zárověň připravena nová elektrika, rozvod TV a LAN. A také přívod vody pro myčku.
Původně jsem chtěl oškrábat stěny, nově přeštukovat a zvětšit průchod z kuchyně do obýváku, ale momentálně tam je hezky čisto, takže se to odkládá na neurčito :)
původní stav

původní stav - igelitová hydroizolace


roh kuchyně, na podlaze přívod vody pro myčku
(kdo by se s tím sekal, když to lze snadno protáhnout podlahou :))

pokládání prken v kuchyni

obývák - nové trámky


2 komentáře:

  1. Zeptám se, je problém při vylití vody na podlahu? nezateče spárami? A jak drží podlaha na vrutech po určité době - nevrže moc?
    Dík za odpověď!
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Obvykle na podlahu vodu nelijeme. Ale jinak na podlaze leží lino beze spár. Původně byl v obýváku koberec, ale ten jsme nedávno vyměnili.
    Udělal jsem chybu, že jsem použil čerstvé trámky. Kvůli vysychání se vruty povolily a bylo potřeba je dotáhnout. V kuchyni, kde bylo od začátku lino ten jeden nový trámek nevyschnul, ale spíš začal hnít, takže tam vruty prostě moc nedrží. Tedy u dveří to prostě vrže.
    Prkna jsem k sobě dost násilně natlačil, takže žádné spáry se nekonají. Ale lepší by byly nějaké pero-drážky. Takhle se prkna prohýbají a jak se mezi sebou třou, někdy to zapraská nebo zavrže. Co by ale člověk chtěl od 40 let staré dřevěné podlahy, ne? Navíc se mi zdá, že tohle není první dům, kde ty prkna byly na podlaze - je v nich poněkud víc děr po hřebících, než by odpovídalo.
    Je to kompromis, ale jakékoli jiné řešení by stálo řádově víc.

    OdpovědětVymazat